Márciusban mutatták be a Sion gyártási verzióját, amely egy 35 kWh-os akkucsomaggal és számos napelemes cellával rendelkezik, de eddig csak kívülről lehetett megtekinteni. Most viszont már be is nézni.

Az első dolog, ami egyből feltűnik, az bizony a műszerfalba integrált moha. A Sono mindezt „breSono”-nak hívja, és a jármű szellőzőrendszerét egészíti ki.

A vállalat szerint a moha olyan kezelésen ment keresztül, hogy már nem él, viszont légszűrő funkciói továbbra is működnek, valamint a páratartalmat is segít szabályozni. Pár évet mindenképpen kibír az autóban, és aztán simán ki lehet cserélni.

A kocsi belterének többi részét a Sono nem bonyolította túl. A sofőr egy 10 colos központi kijelzőn kapja meg a vezetéshez szükséges információkat. Annak ellenére, hogy az autó viszonylag kis alapterülettel rendelkezik, öt ember is kényelmesen elfér benne. A Sion funkciói között megtalálhatjuk a fűthető üléseket, és az állítható biztonsági öveket is.

A Sono korábban azt jelentette be, hogy 16 ezer eurónál fog kezdődni az értékesítés (kb. 5 és fél millió forint), de a vásárlóknak külön kell fizetni az akkucsomagért, amit havidíjként is törleszthetnek, hasonlóan ahhoz, ahogyan a Renault is csinálja a Zoe-val Franciaországban. Először azt mondták, hogy az akkumulátor kb. négyezer euró lesz, de most már arról beszélnek, hogy az akkucsomag ára 9500 euróba fog kerülni (kb. 3 millió forint), így a kocsi teljes ára 25.500 euro lesz (kb. 8 és fél millió forint).

A tervek szerint egy töltéssel 250 km –re tud majd elmenni, és a járműn elhelyezett napelemes cellák naponta akár 30 km-el is meg tudják dobni a hatótávolságot.

Eredetileg a Sono 2019-ben kezdte volna meg a gyártást, de ez 2020-ra fog csúszni.

Előző cikkA Tesla legyártotta Kínában az első Model 3-at
Következő cikkAmszterdamban mutatta meg magát a felújított Hyundai Ioniq Electric