Ray Willis, a Future Smart Strategies kutatóvállalat szakértője mondta mindezt a Sydney Morning Herald-nak. Willis tisztában van vele, hogy ha mond valamit, és az nem igazolódik be, akkor az rossz fényt vetne vállalatára, így szavai még nagyobb súlyt kapnak. „Soha senki sem fogja pontosan megjósolni a jövőt. De engem jövőkutatónak neveznek, és a jövőkutatás tudománya abban rejlik, hogy a legkisebbet tévedjük.”
Az előrejelzés részben azon alapul, ami a hibridekkel történt az elektromos autók térnyerése óta. Az elmúlt évtizedben 1,5 millió hibrid autót adtak el, viszont csak 2018-ban ennél több elektromos autó kelt el. „Amikor a piacon változás történik, az éppen lendületben dolog kerül az élre.”
A Future Smart Strategies-től korábban hallottuk már arról, hogy a média mekkora szerepet játszik az emberi gondolkodásban. Arra is lehetne következtetni Ray Willis kijelentéseiből, hogy a vállalat már előre elkezdi befolyásolni a fogyasztók gondolkodásmódját, és így próbálja elérni a jövendölt helyzetet ahelyett, hogy a vizsgált tényeken alapulva hozná meg az előrejelzést.
Ezalatt azt értjük, hogy ha az emberek tényleg elkezdik azt gondolni, hogy 2023-ra ugyanannyiba fog kerülni egy elektromos, mint egy benzines autó, akkor előbb-utóbb a vásárlók ezt is fogják elvárni. És annak hallatán, hogy 2026-ban már csak elektromos autót lehet venni, mégis ki akarna most hagyományos autót venni? Nem is lehet ezt majd később eladni, meg amúgy is, kinek kellene?
Természetesen rengeteg bizonyíték mutat arra, hogy az elektromos autók valóban egyre népszerűbbé válnak. Azt már a Toyota is tudja, hogy egyszerűen muszáj tisztán elektromos autókat is kínálniuk, annak ellenére, hogy ők inkább a hibridekre tették a voksukat.
Mindesetre érdekes lesz látni, hogy így, vagy, úgy, de igaza lesz-e Willisnek.