Megfizethető elektromos verziókat kapnak az ikonikus Ford modellek

Az Autocar magazin készített interjút több igazgatóval is a Ford főhadiszállásán, a Michigan állambeli Dearborn-ban. A számunkra legérdekesebb információkat Darren Palmer, az elektromos járművek fejlesztéséért felelős igazgatója mondta el.

0
169

Darren Palmer, aki korábban a Mustang, az Explorer és a Lincoln felelőse volt, már két éve a Ford tisztán elektromos kezdeményezéseivel foglalkozik.

„Elsőre kissé bizonytalan voltam. Számomra az elektromos autók inkább a tudatos vásárlást, minthogy az izgalmas autót jelentette. Aztán Sherif Marakby, az önvezetés divíziónk igazgatója azt mondta nekem ’Bízz bennem, ez lesz a következő nagy lépés az autóiparban. Miután megismered, meg fogod szeretni őket.’ És ez így is lett. Nem akartam elhinni, hogy mennyire jók tudnak lenni ezek az autók. Olyan dolgokra képesek, amiket egy belsőégésű motort használó jármű nem képes. Egyszerűen jobbak.”

A Ford több mint egy éve jelentette be hivatalosan is elektromos terveit. A vállalat 11 milliárd dollárt fektet be új elektromos járművekbe, és időközben partnerkapcsolatra léptek a VW-vel is. A Ford a saját elektromos járműit a VW MEB platformjával fogja létrehozni 2023-tól. De még ezelőtt a tervek szerint érkezik egy Mustangon alapuló crossover is már jövőre. Palmer szerint ennek Mach E lesz a neve.

Az igazgató azt is elárulta, hogy ezután egy akkumulátoros F-150 és egy tisztán elektromos Transit is jön még 2022 előtt.

„Az ikonikus autóinkat vesszük előre, de szépen megyünk sorba végig. Gondosan dolgoztuk ki azt, hogy hogyan kívánunk megjelenni az elektromos autópiacon. Mindegyik modell az eredeti verzió jellegzetességeit fogja még jobban visszaadni. Mindegyik rendkívül vonzó lesz, ám elérhető áron fogjuk őket kínálni”

Azért az Palmer is elismerte, hogy a Ford első elektromos sorozata nem lesz olcsó, viszont a Ford több intézkedést is tesz annak irányába, hogy az árak a földön maradjanak és emellett mégis jövedelmezők legyenek az autók. „Ennek keretében hosszú távú és nagyszabású kapcsolatok épülnek ki a beszállítókkal, mivel egy akkumulátor árának 75%-ért a nyersanyagok felelnek.”

„Az autóipar elmúlt 30 évének legnagyobb átalakulása és lehetősége történik most. A mai elektromos autók már nem csak az elektromos motorról szólnak, hanem a szoftverről, meglepetésekről, online frissítésekről, intelligenciáról, és arról, hogy ezek a járművek képesek tanulni is, és előre kitalálják, hogy mit akarsz, ezzel is könnyebbé téve az életet. Egy teljesen újszerű termékről beszélünk. Aki egyszer kipróbálja, nem akar többé mást.”