A partnerkapcsolat a tervek szerint később egy buszgyártó vállalatot is érint majd, de nevekről egyelőre nincs szó. Azt viszont lehet tudni, hogy a Flixbus új járműveinek milyen feltételeknek kell megfelelnie: a teljesítmény és gyorsulás terén azt kell hozniuk, amit a mai Euro VI szabványos hosszú távra alkalmas dízelbuszai tudnak. Egy töltéssel az üzemanyagcellás buszoknak minimum 500 kilométert kell tudni megtenni, és a töltési idő nem lehet 20 percnél több.
„Három hosszú távra alkalmas, elektromos busz a flottánkhoz való hozzáadása után, most az első üzemanyagcellás hosszú-távú buszokat szeretnénk kifejleszteni a Freudenberg-el, egy újabb mérföldkövet létrehozva a mobilitás történetében.” – mondta Fabian Stenger, a Flixbus ügyvezető igazgatója. A vállalat amúgy BYD és Yutong elektromos buszokat telepített, amelyek többek köt Párizs és Amiens, valamint Frankfurt és Mannheim között közlekednek. Az üzemanyagcellás technológiát viszont saját maguk fogják kifejleszteni, de a későbbiekben azt akár külsős buszok is használhatják majd.
Egy olyan hibrid rendszert terveznek, amely intelligens módon kombinálja az akkumulátort és az üzemanyagcellákat. A buszozás mellett a technológia a fuvarozás és a szállítmányozás számára is alkalmas lesz. Az teszteléshez először egy harminc, az új rendszert használó buszból álló flottát fognak létrehozni.
Az FST a kilencvenes évek közepe óta fejleszt üzemanyagcellákat. Emellett 2018 elején akviráltak egy üzemanyagcellákat gyártó vállalatot, és részesedést szereztek az XALT Energy amerikai akkumulátorgyártó vállalatban is, aminek köszönhetően további fontos és hasznos szaktudással gazdagodtak az üzemanyagcellás hibrid projekthez.