Annak ellenére, hogy a Taycan egy igazán jól sikerült sportautó lett, többek nem tudnak elmenni amellett, hogy számos specifikációban nem tud jobbat nyújtani, mint a Tesla luxusszedánja. Ilyen például a gyorsulás, a végsebesség, és a hatótávolság, annak ellenére, hogy jóval több pénzért lehet hozzájutni. Ha a Porsche egy sportkocsival nem tudja megközelíteni azt, amit a Tesla szedánja tud, akkor milyen reményei lehetnek a többi autógyártónak?

De mielőtt nagyon elkezdenénk lesajnálni a Taycant, azt el kell mondani, hogy a Porsche valószínűleg egy-két versenypályán azért le fogja tudni nyomni a Teslát, és a külső és belső is sokaknak megnyerőbb lehet, mint a Tesla inkább spártai kialakítása. Azonban a meghajtás szempontjából elképzelhető, hogy a Tesla tényleg akkora előnyben van, amit nem tudnak a versenytársak behozni.

Elon Musk nemrég jegyezte meg, hogy még senkinek sem sikerült lenyomnia a 2012-es Tesla Model S-t, amelyik 426 km-es EPA és 502 km-es NEDC hatótávolsággal rendelkezik, 5,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, és 380 lóerős. Emellett még jól is néz ki, és akár heten is beleülhetnek.

Ha a hatótávolságot nézzük, eddig a Taycan az egyetlen kocsi, amelyik egyáltalán ezt meg tudta közelíteni, de cserébe abban szinte semmi hely nem maradt. A Jaguar és az Audi, amelyek komolyabb beltérrel rendelkeznek, épphogy csak meghaladják a 320 km-es hatótávolságot, a Chevy és a Kia/Hyundai a kisebb és hatékonyabb autói pedig 385-400 km-t tudnak kihozni magukból. És azóta a Tesla folyamatosan csak jobbá és hatékonyabbá válik. Az új Model S és 3 simán elmegy 550 km-re is, van olyan Model S, amelyik 2,4 másodperc alatt gyorsul százra, de ezt az új Roadster 2 másodperc alatt fogja már megcsinálni.

Ám ez még semmi, a Tesla további előnyeiről a következő cikkben olvashatsz.

Előző cikkA VW ID.3 első verziója máris mind elkelt
Következő cikkA Tesla 5 éves előnyben van és szinte utolérhetetlen a technológiája – 2. rész