Csak soroljunk fel egy pár további dolgot, ami hirtelen eszünkbe jut, ha arra gondolunk, mit tud a Tesla, amit más nem:

  • Ha valaki Teslát akar, nem kell autószalonokban alkudozni
  • Autopilot mód – noha ez még nem a várva várt önvezetés, ami valószínűleg kicsit később fog megjelenni, mint ahogyan azt Elon Musk hangoztatja, egy rendkívül hasznos és megbízható, intelligens tempomat-rendszernek bizonyult, amely jóval könnyebbé teszi a hosszabb utazásokat
  • Applikációk – A versenytársak is elkezdtek már nagyon jó applikációkat készíteni, de a piacot ebben a tekintetben is a Tesla vezeti
  • A Tesla kijelzői frissíthetőek, így még egy 2012-es modell is tud úgy kinézni, mint egy 2020-as
  • Itt most megállunk, de ha a Tesla robot-taxi szolgáltatása valósággá válik, akkor ez a felsorolás jóval hosszabb lesz

 

Jegyezzük meg azért, hogy a Tesla sem tökéletes, komoly problémákkal kell szembenézniük. Például nem tűnik a legjobbnak a pénzügyi és emberi erőforrások menedzselése, olyan, mintha folyamatosan krízis-módban lenne a vállalat, és a fosszilis üzemanyagipart, valamint számos autómárkát és újságírót konkrétan ellenségnek tekintenek.

De ha csak a technológiát nézzük, a Tesla dominanciája vitathatatlan. És ezzel vissza is térünk a háromrészes cikksorozat apropójához, a Porsche Taycan megérkezéséhez. Mivel nem sikerült a specifikációkban jobbnak lenni, a Porsche megpróbál az olyan megfoghatatlan dolgokból előnyt korbácsolni, mint a Tesláénál jobb szerviz és egyéb támogató lehetőségek, vagy a többet nyújtó „vezetési élmény”. Az biztos, hogy ezek be fognak jönni a Porsche tulajoknak, és biztosan új elektromos autótulajdonosokat is lehet majd a Porschének köszönni, így a Porsche törekvései mindenképpen megsüvegelendők.

Van egy sokak által hangoztatott vélemény, hogy szinte bármelyik autógyártó a mai piacon elérhető elektromos alkatrészekkel létre tudna hozni egy olyan autót, mint a Tesla, azonban talán ezt az állítást most a Porsche végérvényesen megcáfolta.

Előző cikkA Tesla 5 éves előnyben van és szinte utolérhetetlen a technológiája – 2. rész
Következő cikkAlacsonyabb ár, nagyobb hatótáv – új VW e-Up!