A Volkswagen soha nem beszélt nyíltan a MEB platform elterjesztését megcélzó stratégiáról, csak annyit tettek közzé, hogy bármelyik vállalat számára, amelyik használni szeretné, elérhető. Viszont most úgy tűnik rákapcsolt a VW, és aktívan azon dolgozik, hogy a MEB platform legyen az elektromos autók alapja, hasonlóan úgy, ahogy évtizedekkel ezelőtt például a VW bogárhátújának platformját is számos más modell átvette. Például ha az egyelőre a gyártásra még nem érett ID Dune Buggy valóban sorozatgyártásra kerül, akkor azt feltehetőleg nem a VW fogja gyártani, ők csak a platformot adják hozzá.
„A nagy volumenben gyártható termékekre, és nem a piaci résekre fókuszálunk. De segíthetünk ezeknek a piaci réseknek a betöltésében azzal, hogy a MEB platformunkat eladjuk a kisebb autógyártóknak.” – mondta ezzel kapcsolatban David Holbein, a MEB platform termékmenedzsere.
A Ford amúgy már meg is egyezett a VW-vel a MEB platform használatáról, amelynek köszönhetően mindkét fél nyer, mivel a Fordnak nem kell egy új platform fejlesztésével bajlódnia, a VW pedig többet gyárthat belőle.
Amin amúgy a legnagyobb hangsúly van, az a MEB platform iparági szabvánnyá tétele. Amennyiben sok kis tételben készülő autó alkalmazza a MEB platformot, a Volkswagen nagyobb figyelmet kap majd a beszállítóitól, aminek eredménye az lesz, hogy kedvezőbb üzleteket fognak tudni kötni, és akár az új töltési technológiák sikere is a platformmal való kompatibilitásukon múlhat.
A bogárhátú mindig is egy megfizethető, hasznos és tartós kocsinak bizonyult, és mindez azokra a modellekre is igaz volt, amelyek a platformját használták. Feltehetőleg nem véletlen, hogy a Volkswagen most megváltoztatott logója, visszatér ahhoz a kétdimenziós kialakításhoz, amit a VW klasszikus autói használtak.