A „Top Safety Pick+” elnevezésű, és lehető legmagasabb osztályzatot akkor kaphatja meg egy autó, ha minden kategóriában jól teljesít. A Tesla Model 3 az Audi e-tron után a második elektromos autó, ami ebben a megtisztelésben részesülhet.
A Model 3 korábban már számos biztonsági elismerést is begyűjtött (NHTSA, Euro és ausztrálázsiai NCAP), és több intézet is úgy véli, hogy sikerült új szintre vinniük a biztonsági technológiát.
A Model 3 tehát az összes vizsgált kategóriában „jó” értékeléseket kapott, sőt a frontális ütközés vizsgálata során „kiemelkedő”-nek ítélték az autó viselkedését. Az IIHS tesztjén az egyetlen baleseti sérülés kockázataként mindössze az enyhe lábsérülés esélye merült fel.
Az intézet ugyanekkor a Chevy Bolt-ot is megnézte, ami éppen, hogy csak kicsúszott a legjobb kategóriából, mivel nem kapott jó osztályzatot a fényszórók teljesítményének tekintetében. Mivel az utas oldali biztonság megkapta az „elfogadható” értékelést, így a kocsi még így is megkaphatta volna a „Top Safety Pick” címet, de a „Top Safety Pick+” már nem lett volna elérhető számukra akkor sem, ha a fényszórók is példásan teljesítenek. Korábban a Model S ugyanezért nem kapta meg a „Top Safety Pick” minősítést.
A töréstesztről és a részletekről egy videót is közzétett az Autópálya-biztonsági és Biztosítási Intézet:
Az IIHS kutatási vezetője David Zuby azt nyilatkozta az értékelés kapcsán, hogy az „alternatív meghajtást alkalmazó autók mostanra már kiválóan teljesítenek. Szó sincs arról, hogy a biztonságot kellene beáldozni az alacsonyabb környezeti lábnyom érdekében autóvásárlás során”.
Mindemellett az üzemanyagcellákat használó Hyundai Nexo is megkapta a Top Safety Pick+ díjat.