A Tesla mindig is az energiatároló-technológia élén járt, a legtöbb szakértő szerint a kaliforniaiak minimum öt évvel járnak a hagyományos autómárkák előtt az akkumulátorok terén. És a vállalat elkötelezett aziránt, hogy ez így is maradjon. Idén áprilisban Elon Musk azt nyilatkozta, hogy egy olyan új akkucsomagot tervezek, amelyik legalább egy millió mérföldet is kiáll, és jövőre már meg is jelenik a piacon.

Most a Tesla akku-kutató partnere, Jeff Dahn (és csapata) kiadott egy tanulmányt, amelyben a szóban forgó, hosszú élettartamú akkucellákról ír. Az új lítium-ion cellák egy következő generációs, „egykristályos” nikkel-mangán-kobalt katóddal és egy új típusú elektrolittal rendelkeznek. Dahnék átfogó teszteléseket végeztek, és azt állítják velük egy akkumulátor több mint egymillió mérföldet is futhat egy elektromos autóban.

Ez óriási hír, mivel az új cellák két-háromszor is tovább bírják, mint amiket a Tesla jelenleg használ. És ha a vállalat ezt az új technológiát viszonylag rövid időn belül a gyártásig tudja vinni, radikálisan megváltozhat az elektromos autók gazdaságossága.

Az ilyen tartós akkumulátorok különösképpen jól jöhetnek az olyan járművek számára, mint például a robot-taxik, a kamionok, vagy a buszok. Ezekben az esetekben az akkumulátor nagyszámú újratölthetősége kulcsfontosságú, a személygépjármű szegmenssel ellentétben, ahol a legfontosabb tényező a hatótávolság (legalábbis a marketing szempontjából).

A tanulmányban szó esik a V2G, azaz a jármű és a villamosenergia-hálózat összeköttetéséről is, ami egy nap lehetővé teheti azt, hogy az elektromos autók tulajdonosai bevételre tegyenek szert autóikból, amikor azokat nem is vezetik. Eközben pedig a Tesla weboldalán megjelenő álláshirdetésekből arra lehet következtetni, hogy igazak az arról szóló hírek, hogy a vállalat saját akkucellák gyártásába kezdene.

Előző cikk2030-ra a buszok harmada elektromos lesz
Következő cikkÚj hibrid verziót kap a VW Golf VIII