A nyolcadik generációs Golf még nem érkezett meg, de már tudjuk, hogy fog kinézni. Az árról, beltérről, és a technikai specifikációkról egyelőre viszont még nincs infó. Az Autocar magazin azonban kiderítette, hogy több opcióban lesz majd elérhető a kocsi. Ezt Frank Welsch, a VW kutatásért és fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tagja árulta el nekik.

„A jelenlegi GTI 241 lóerővel (180 kW) rendelkezik, így a GTE-nek is 241 lóerőt kell tudnia nyújtani, ahhoz, hogy valóban GTE legyen. De vannak, akik inkább egy hibrides megoldás mellett szeretnének dönteni, ezért kínáljuk az autót 201 lóerős hibrid változatban is. Pontosan úgy fog kinézni, mint egy normális Golf.” – mondta Welsch az Autocar-nak.

Ez most egy teljesen új ajánlat a vállalattól. Eddig csak a GTE és az e-Golf voltak azok az autók, amiket csatlakozón keresztül lehetett tölteni. Mivel kisebb teljesítményre lesz képes, valószínűleg az új plug-in hibrid olcsóbb lesz majd, mind az előbbi kettő valaha is volt.

A Daimler már korábban bejelentette, hogy felhagy a belsőégésű motorok fejlesztésével. A Smart is úgy döntött, tisztán elektromosan folytatja. Szinte a teljes iparág erőfeszítései egy irányba mutatnak, így elképzelhető, hogy a következő generációs, belsőégésű motort használó Golf lesz a híres ferdehátú hattyúdala. A plug-in hibrid verzió mellett elérhető lesz még egy 48 voltos mild-hibrid változat is.

A plug-in hibridek továbbra is a legbiztonságosabb megoldást jelentik azokon a piacokon, ahol a töltési infrastruktúra még az elégtelen szakaszban van. Azonban mivel a töltőállomások úgy nőnek a Golf legfőbb piacain manapság, mint a gomba, szinte biztosra vehető, hogy a kilencedik generáció tisztán elektromos lesz.

Előző cikkÚj részletek derültek ki a Tesla egymillió mérföldes akkumulátoráról
Következő cikkA Volkswagen saját akkucella gyártást indít