Korábban megírtuk, hogy Elon Musk egy e-mailben ösztönözte alkalmazottait, arra, hogy mindenki tegye oda magát annak érdekében, hogy meglegyen a becélzott eredmény. Akkor Musk azt is mondta, hogy akár 110 ezer is összejöhet a Q3-ban, annyi megrendelés van.

A Tesla vezetősége nem szokta nyilvánosságra hozni az éppen aktuális számokat, de egyes belső források szerint a munkatársak körében lekommunikálták, hogy párezer kiszállításnyira vannak a célszámtól az negyedév utolsó napja előtt. Noha ennyit leszállítani egy nap alatt nem lehetetlen, de rendkívül nehéz feladat.

Az Electrek internetes magazin megtudta, hogy Észak-Amerika-szerte kb. háromezer jármű van raktáron, de ebből nincs még mindegyik a kiszállító központban, ahonnan a vásárló már egyből el is viheti. Így a Teslának kb. 500-1000 autót sikerülhetett kiszállítania a tegnapi nap az Egyesült Államokban és Kanadában. A nemzetközi kiszállítási adatokról viszont nincs információ, ami viszont még megdobhatja a végleges számot. Például Kínában, Norvégiában, Hollandiában, az Egyesült Királyságban és Ausztráliában is több száz kocsit szállítottak le a negyedév végén.

Megkérdőjelezhető amúgy a Tesla stratégiája ebben a tekintetben. Tényleg ennyire szükség van 100 ezer leszállított autóra a negyedévben? Persze szép eredmény lenne, és ahogy láthattuk, a tőzsde is pozitívan reagál a témára, viszont mindez óriási terhet rak a Tesla alkalmazottak vállára a negyedév végének közeledtével. Mindez elkerülhetetlenül gyengébb minőségű ügyfélszolgálathoz vezet, mert az alkalmazottaknak így kevesebb idejük marad a vásárlókra. Ez negyedévről negyedévre újra és újra megtörténik, csak mindig nagyobbak lesznek az elvárt számok. Mindezen a Gigafactory 3 működésének megkezdése segíthet, az új produkciós kapacitással stabilabbá és rendszeresebbé tud válni majd a járműáramlás.

Előző cikkMeglesz a Teslának a százezer kiszállítás a harmadik negyedévben?
Következő cikkÚjabb részletek derültek ki a Toyota és a Subaru együttműködéséről