A Subarunál amúgy 10-szer nagyobb Toyota 2005-ben lépett először együttműködésre a honfitárs vállalattal, amikor is 9,5%-os részesedést vásároltak a Subaruban (ami akkor még Fuji Heavy Industries, Ltd. néven működött). Ez később 16,83%-ra nőtt, és az új megállapodás értelmében további 3,17%-al fog emelkedni, hogy elérje a minimum 20%-ot, aminek köszönhetően a Subaru a Toyota társszervezetévé válik. És ezt a Subari is viszonozza, 80 milliárd yen (kb. 230 milliárd forint) értékben vásárol Toyota részvényeket.

A Subaru szerint önállóak fognak maradni, de elég sok arra utaló jel van, hogy idővel a Subaru hivatalosan is a Toyota leányvállalatává fog válni. A „mega Toyota” fantázianevű egyesülés addig bekebelezheti a Mazdát, a Suzukit és a Yamahát is, és így egy autóipari óriássá alakulhat.

A felek ugye abban állapodtak meg, hogy kialakítanak egy kimondottan teljesen elektromos autóknak tervezett platformot, ami a Subaru összkerék-meghajtás technológiáját és a Toyota elektrifikációs megoldásait fogja alkalmazni, majd csakugyan közösen létrehoznak egy tisztán elektromos közepes méretű SUV-it is.

Az egyezmény szerint a jövőben több Subaru modell is használhatja majd a Toyota hibrid és plug-in hibrid meghajtásrendszereit. Jelenleg csak az Egyesült Államokban elérhető Subaru Crosstrek Hybrid alkalmazza a Toyota Prius Prime elektromos meghajtását.

Szóval annak ellenére, hogy egyelőre nincs szó teljes összeolvadásról, ilyen mértékű összefogás után nehéz elképzelni, hogy a két vállalat fogja magát és ne együtt folytassa.

Előző cikkEgy nappal a negyedév lejárta előtt még párezer kiszállítás hiányzott a Teslának kitűzött cél eléréséhez
Következő cikkA Rivian új R1T prototípust mutatott be