A Michelin nagy hangsúlyt fektet a maszkok és arcvédők gyártására a koronavírus idején, mely Európában 10 gyárban is be fog indulni áprilistól.

A BYD a shenzeni gyárát átalakítja és okostelefonok gyártásáról átállnak maszkok és fertőtlenítő gél gyártására.

A CNH Industrial 2 millió dollárt adományoz.

A Daimler a 3D-nyomtatóit bocsátja rendelkezésre az orvosi felszerelések gyártóinak

A fenti csak néhány a rengeteg szervezet közül, akik megpróbálják legyőzni a COVID-19 vírust. A verseny világszerte megkezdődött, hogy növeljék a rendelkezésre álló maszkok számát. A Michelin Group az innovációs csoportját is bevonta, hogy a meglévő kutatásaik, anyagok és gyártókapacitás felhasználásával különböző maszkokat fejlesszenek és gyártsanak. A Michelin 10 európai gyárában fogja gyártani ezeket és a legyártott maszkok száma a heti 400 000 darabot is elérheti majd.

Koronavírus és közlekedés: felajánlás példák az iparban

A BYD bejelentette, hogy megnyitották a világ legnagyobb gyártókapacitással rendelkező maszkgyárát Shenzenben. Itt akár az 5 milliós darabszámot is elérhetik naponta, valamint 300 000 üveg fertőtlenítő gélt is tudnak nyártani emellett. Már február 8.-án üzemeltek gyártósoraik Shenzenben, ahol megkezdték a maszkok és fertőtlenítők gyártását. A gyárban többszáz ember dolgozik, műszakos munkarendben.

A BYD elnöke, Wang Chuanfu létrehozott egy speciális csoportot, melyben a különböző divíziók vezetői és 3000 mérnök is van. A feladatuk kutatás-fejlesztés, tervezés és a gyártási folyamatok segítése. A maszkok gyártása teljesen steril környezetben kell, hogy történjen. Ez a környezet már rendelkezésre állt a vállalatnak az okostelefon-gyárában. A legnagyobb kihívást a gyártókapacitás bővítése jelentette. A vállalat naponta 5-10 új gépet készített, így rohamosan tudták növelni a naponta legyártható darabszámot, mely a végére már 5 millió darab volt naponta. Egy ilyen gyártósor 1300 különböző alkatrészt kíván, melyeknek 90%-át a BYD saját magának gyártja.

A CNH Industrial is kiveszi a részét a koronavírus elleni harcból. Ők elsősorban a dolgozóik egészségét tartják a legfontosabbnak, illeti több helyi szervezetet is támogatnak azon helyeken, ahol üzleti érdekeltségük van. A vállalat idáig 2 millió dollárt adományott a CNH Industrial Foundation-ön keresztül világszerte. És ez csak egy plusznak tekinthető, hiszen a vállalat folyamatosan adományoz orvosi felszereléseket, védőfelszerelést, generátorokat, stb.

Előző cikkWebasto töltők – már személyautókhoz is
Következő cikkA BYD France 150 000 maszkot adományoz az Île-de-France Mobilités-nek