A BYD hivatalosan is átadta az első 22 e-buszt a németeknek. A kínai buszgyártó a 12 méter hosszú buszokat két üzemeltetőnek szállítja: Bogestra (Bochum-Gelsenkirchener Straßenbahnen) és HCR (Straßenbahn Herne-Castrop-Rauxel). Ez egy történelmi pillanat a BYD-nek, hiszen az első komolyabb megrendelést kapták a németektől.

A gyártó szerint a COVID-19 miatti lezárások és korlátozások ellenére a szállítási határidő változatlan marad és az idei év októberéig átadják az összes rendelt modellt. Az első BYD e-buszt Gelsenkirchen-ben adták át a polgármesternek, Frank Baranowski-nak. A második pedig Bochum-ba kerül és Thomas Eiskirch polgármesternek adják át.

Megérkeztek az első BYD e-buszok Németországba

A 12-méteres BYD e-busz flotta North Rhine-Westphalia tartományban, a 380-as úton Gelsenkirchenben, a 354-es úton Bochumban fog szolgálatot teljesíteni. A járművek maximálisan 80 utast tudnak szállítani és egy töltéssel 200 km megtételére képesek. A Bogestra flottáját ezzel a megrendeléssel már 10%-ban elektromos buszok fogják kitenni.

A BYD maszkokat illetve fertőtlenítőszereket is gyárt, így a Bogestra és HCR utasainak maszkokat is fognak adni a megrendelés értelmében.

Megjegyzés
Alig egy hónappal később írták alá a német szerződést, de a nagyobb flottalétszám miatt hónapokkal későbbre, nyárra ígérte a BYD az első e-buszokat. A 93 napos pécsi csúszás azt a veszélyt hordozta, hogy a magas presztízsértékű német szállítás első járművei megelőzik az egyben átadandó pécsi tizet, elveszik a fél európányi elsőség.
Jogos is volt az aggodalom, mindössze egy hét telt el a pécsi szállítástól mikor is ünnepélyesen átadták az első 2 db K9-t – de csak októberre lesz teljes a 22 tagú flotta.

Műszaki adatokban a kínaiak ismét titkolóznak, csak hatótávot(200 km)+ férőhelyet(80 fő) közölnek ám akkukapacitást nem, így továbbra se tudni, igaz-e a 80 fő Pécsett is? Márpedig ez a töltés rendezésén túl döntő szempont a pécsi szállítás befogadásában: Ha kb 261kWh a tárolókapacitás, 700 kg-al csökken a saját tömeg, akkor ≥10 fővel nő a befogadóképesség, meghaladhatja a 90 utast. Miért csak 80 fő a közölt maximum?

Előző cikkAnglia: 2 áruházlánc 1 300 e-teherautó 2021-ben
Következő cikkÉrintésmentes fizetés Flandriában a buszokon és villamosokon