Az első járművek csak 2023-ban érkezhetnek, de a részvények érte máris felfelé megy. Miután bejelentették, hogy a Nikola legalább 2500 e-kukásautót szállít az Egyesült Államoknak, a részvényeken azonnal érzékelhető is lett a megállapodás. Pedig a járművek még legalább 3 évig nem is fognak megérkezni.
Az egyezségről egyelőre semmit nem lehet tudni, például azt sem, hogy milyen ütemben szállítják majd a járműveket (évente hányat). Ennek ellenére a Marketwatch elemzése szerint a részvények árai először 14%-kal, majd 20%-kal emelkedtek, 45 dollárra.
Az érdekes rész, hogy a Nikola vezetője, Trevor Milton szerint a Nikola Refuse nevű jármű a versenytársakénál olcsóbb lesz, nagyjából 500 000 dollár. Az ilyen típusú járművek egyébként hasonló árazással mennek a piacon jelenleg is, így nekik egy céljuk lehet az, hogy az árcédulát 500 000 dollár alatt tartsák, előnyt szerezve ezzel a versenytársakkal szemben.
Érdekes információ a Nikola Refuse-al kapcsolatban, hogy ez a Nikola Tre modelljére fog épülni, európai igényekre szabva. A Tre egyébként 2021-ben várható és Németországban fogják gyártani. Kérdés, hogy a Refuse-t ezzel szemben vajon az Egyesült Államokban fogják-e gyártani. Valaki oka kell, hogy legyen, hogy nem a Nikola Two-ra épül a Refuse.