Milánóban már majdnem 30 Solaris elektromos busz üzemel. Tavaly júliusban a gyártó egy maximum 250 eBuszos megrendelést nyert el, melyből az első 40 darab már szállítás alatt van. Hibrid buszok vásárlását is tervezik: idén júliusban a MAN egy 150 járműves tendert nyert meg.
A CalBatt MaeStor rendszere segít optimálisan elosztani az energiafelhasználást az egyes töltőállomások között. Figyelembe veszi az energiafelvételt és a töltéshez szükséges időt, ezzel minimalizálva az új elektromos buszok környezeti és gazdasági lábnyomát.
A CalBatt CEO-ja, Gregorio Cappuccino szerint ebben a közös együttműködésben is bebizonyosodott, hogy a vállalat megoldása remekül passzol egy ilyen elektromos mobilitási projekthez. Az ATM-mel való együttműködés nagyon effektíven zajlott. Szerinte sikerült elérni a céljukat, miszert olyan hálózatot hozzanak létre, ami csökkenti a buszok ökológiai lábnyomát, illetve a fenntartási költségeket is normalizálja.
Fabio Di Rocco, az ATM vezetője elmondta, hogy ez a projekt egy fontos része volt annak a több éves tervnek, miszert az egész ATM flottát elektromos járművekre cseréljék. Próbálták a leginnovatívabb technológiát használni, szem előtt tartva a környezeti hatásokat, valamint az elektromos hálózat leterheltségét is.