A BVG Berlin E-MetroBus projektje keretein belül debütált az első elektromos csuklósbusz, 2020 augusztus 27.-én. Jelenleg 17 darab Solaris Urbino 18 elektromos busz jár a 200-as vonalon.
Az új Solaris eletromos csuklósbuszok 99 utast tudnak szállítani és a pantográf segítségével lényegében végtelen hatótávot biztosítanak. A gyorstöltőket a Siemes szállította.
A BVG a Berlini Műszaki Egyetemmel és a Reiner Lemoine Institute-tal közösen dolgozott az E-MetroBus projekten. Az előbbi volt felelős az e-busz vezérlési rendszerén. Ez többek között jobb hatótáv meghatározást jelentett, valamint a fűtést és légkondit is energiahatékonyabban tudták vezérelni.
A Reiner Lemoine Institute felelős azért a kutatásért, hogy miként lehet lehet buszmegállókban és depókban kiépíteni egy töltőállomás-hálózatot. Ezen kívül egy alkalmazást is kidolgoztak, melyben az utasok látják, hogy mekkora az utazásaik ökológiai lábnyoma.
A teljes beruházás költsége nagyjából 16.7 millió euróra tehető. Az állam ebbe 4.3 millió euróval szállt be.