Az eredetileg Confederate Motorcycles név alatt futó vállalkozás nemrégiben teljes ráncfelvarrást és új ideológiát kapott, 2017-től pedig kizárólag elektromos motorkerékpárokat gyártanak már. Kezdeti prototípusaik formabontó külsője és ügyes megoldásai pedig hamar elnyerték a motoros világ figyelmét.

Azóta kisebb-nagyobb részletekben, de szakadatlanul rántották le a leplet a készülő Zeus névre hallgató modelljükről, a legutóbbi adagban pedig már szinte teljes képet kaptunk a működés mikéntjéről, és a közel végleges külsőről.

A tavalyi év végén a Zeus klasszikus V8-as elosztásra hajazó, de akkumulátorokkal felszerelt dizájnja erősen megosztotta a véleményeket, míg egyesek töretlenül dícsérték a meglepő de ötletes tervezetet, addig sokan meglepődtek azon, hogy a haldokló gázüzemű motorokra hasonlít az elképzelés.

A kritikusok szavai viszont leperegtek a Curtiss csapatáról, Jordan Cornille formatervező így nyilatkozott az esetről:

„ezzel a megoldással, hogy az akkumulátorcellák nyolc hengeres tornyokba vannak csomagolva és emellett „V” mintázatúak, nemcsak Glenn ikonikus V8-as formáját tudjuk használni, hanem az akkumulátor maximális hűtési hatékonyságát is könnyebben elérhetjük. Ebben az esetben nincs kompromisszum a forma és a funkció között.”

A nyolc henger 16.8 kilowattórás akkumulátorai nagyobb kapacitást jelentenek a szférában megszokottnál, amely nem meglepő, hiszen a Zeusban rejlő 217 lóerőhöz minden maradék energiára szükség lesz.

A Curtiss eredetileg a Zero motorjait használta a kétmotoros felállásban a Zeuson, de végül egy saját Yasa P400 R sorozatú motorra váltottak.

A Curtiss Zeus V8 várhatóan a jövő év során robban be a piacra, a maga 75.000 dolláros csillagászati árával. Csak halkan jegyezném meg, hogy ebből az összegből két Harley-Davidson LiveWire elektromos motort lehetne venni, és még mindig maradna elegendő pénzünk egy 241 km/h végsebességre képes Lightning Strike elektromos sportmotorra is.

A Zeus árát az egyedisége, illetve a kiváló minősége ellensúlyozza, az első felfüggesztés egy szemrevaló alumínium villa, a kerekeket szénszálas felnik díszítik, az alváz szerkezete pedig egy kézzel hegesztett titán/króm együttessel teszi fel az i-re a pontot.

FORRÁSelectrek.co
Előző cikkA Renault váratlanul bemutatta a vadonatúj Captur-t, örülhetnek az elektromos autók kedvelői
Következő cikkMűanyagból készült elektromotor forradalmasíthatja az e-autókat