San Francisco is belépett azoknak a városoknak a sorába, amelyeknek elege lett a lakosai egészségét veszélyeztető légszennyezésből, és egy frissen meghozott döntés szerint 2040-től belsőégésű motort használó autók nem léphetik át a városhatárt.
A város tudja, hogy a lakosok és az autógyártóknak is idő kell ahhoz, hogy mindehhez alkalmazkodni tudjanak, ezért San Francisco egy tervezett elektromos időtervet adott ki, amely segítségével fokozatosan szeretnék bevezetni az emisszió-semlegességet. A tervben különböző cél-értékek szerepelnek, egy köztes 2025-re, és egy végleges 2030-ra, melyek az elektromos autók által megtett távolságok arányát kívánják növelni, emellett viszont a teljes, autóval megtett utak mennyiségét csökkenteni szeretnék, különböző megosztó és fenntartható szolgáltatások népszerűsítésével. A stratégia az új benzines és dízelautók értékesítését is korlátozni tervezi, 2030-tól pedig csak elektromos eladó járműveket szeretne látni.
A városvezetés amellett, hogy arra ösztökéli lakóit, hogy próbáljanak meg az autókon túl is gondolkodni, használják a tömegközlekedést, biciklizzenek, vagy gyalogoljanak többet, nagy figyelmet fordít arra, hogy a jelenleg San Francisco utcáin közlekedő sofőrök a fosszilis üzemanyagról áttérjenek a megújuló energiára.
Viszont nem lehet úgy alapfeltétellé tenni az elektromos járműveket, hogy a hozzájuk szükséges infrastruktúrára nem fordítanak figyelmet. San Francisco ezt a problémát úgy oldja meg, hogy a 100-nál több férőhellyel rendelkező parkolókat arra kötelezi, hogy legalább a férőhelyek 10%-nak biztosítsanak elektromos töltőpontokat. Emellett a város által üzemeltetett parkolókban 340 új töltőállomás kerül kiépítésre.
A világ más pontjain is komoly terveket szőnek, hogy megszabaduljanak többek közt a nem kívánatos szmogtól. Például Párizsban is hasonló kezdeményezések zajlanak, ahonnan a benzines autók 2030-ra lesznek kitiltva, 2040-re pedig egy egész Franciaországot megcélzó tisztogatást terveznek.