Paul Eichenberg autóipari szakértő nemrég az Autoline YouTube sorozatban beszélt az autóipar jelenlegi és jövőbeli helyzetéről.

Eichenberg szerint is a legnagyobb kihívás ma az elektromos, önálló és összeköttetésben álló járművekre való átállásban rejlik. Számos olyan alkatrészt és ipari folyamatot alkalmaz ma az autóipar, amik az elektromos járművek gyártása során sokkal kisebb hangsúlyt kapnak, így rengeteg gyártó- és beszállítócég elkezdett az új alkatrészekre és technológiákra irányuló befektetéseket tenni.

Ez többféle változást is hozhat az iparágon belül. Például a termékciklusok sokkal tovább tarthatnak, ha az autógyártók követik a Tesla példáját és elkezdik online frissítésekkel fejleszteni a szoftverfunkcióikat. Emellett sokan úgy vélik, hogy a begyűjtött vezetési adatok pénzzé tételében is van bőven lehetőség.

Ha az autóipar tekintetében a Tesla mutatja az utat, akkor az iramot illetően Kínát kell követni. Eichenberg nemrég látogatott el Kínába, és arra jutott, hogy számos beszállító és autógyártó 2025-re egyszer és mindenkorra végezni szeretne a belsőégésű motorokkal.

Noha sok mindent fel lehet hozni a Tesla ellen, abban a szakértők is egyetértenek, hogy a termékük egyértelműen magasabb színvonalú, mint a hagyományos autómárkáké. Ezek a tradicionális vállalatok még mindig arra várnak, hogy ez a „Tesla dolog bejön-e”. Nagyon úgy néz, ki, hogy igen, bejött. A szakértői konszenzus szerint a Tesla már többé-kevésbé feltalálta, amit fel kellett, és a meghajtási platformjával hét évnyi előnyre tett szert a piacon.

Mindezt ezek a hagyományos autómárkák is látják, akiknek most arra kell stratégiát kialakítaniuk, hogyan tudnák beérni a Teslát. Azonban ezzel csak egy probléma van: elképzelhető, hogy az elektromos autók értékesítése nem lesz jövedelmező. Profitot eddig még nem nagyon sikerült termelnie a Teslának, a nagy autómárkák muszájból tett elektromos erőfeszítései pedig valószínűleg távolról sem közelítik meg a Tesla jövedelmezőségét.

Szóval egyelőre nem épült meg a híd, ami összekötné a kihalófélben lévő belsőégésű motorokat a jövedelmező elektromos autók gyártásával. Sok gyártócég komoly pénzügyi problémákat vizionál a közeljövőt érintően, és már előre tervez az elkövetkező soványabb évekre.

Előző cikkVideón a Rivian R1T elektromos pickup
Következő cikkA közvélemény kutatás szerint az emberek akarnak elektromos autókat – az autógyártók szerint nem