A baleset még márciusban történt Floridában, amikor egy Autopilot módban haladó Model 3 belecsapódott egy, az úton áthaladó kamion oldalába. Az eset kísértetiesen hasonlít egy 2016 májusában bekövetkezett Teslás halálesetre, amikor is egy Model S ütközött kamionnal hasonló körülmények között, és az Autopilot nem vette észre az érkező kamiont.
Akkor egy komoly vizsgálat indult a Tesla Autopliot rendszerét illetően, de végül is a hatóságok nem találtak semmiféle olyan hibát, ami miatt vissza kellett volna hívni a technológiát. Az új halálos balesetet jelenleg is vizsgálja az Amerikai Közlekedésbiztonsági Testület. Az előzetes vizsgálati eredmények szerint úgy tűnik, hogy az Autopilot mód csak a baleset bekövetkezte előtti másodpercekben került bekapcsolásra.
A család gondatlanságból elkövetett emberölés vádjával perli a Teslát, szerintük a baleset a hibásan működő Autopilot rendszer miatt történt.
A Tesla adatai szerint kevesebb, mint nyolc másodperccel az ütközés előtt a jármű nem észlelte, hogy a sofőr kezei a kormányon lennének. Viszont ha a Tesla „nem észleli”, hogy a sofőr kezei a kormányon lennének, az még nem jelenti azt, hogy a sofőr nem fogja a kormányt, mivel az Autopilot a kezek kormányon való észlelésében nem a legerősebb. Csak azt tudja érzékelni, hogy nyomaték kerül-e kifejtésre a kormányt érintően. Szóval a sofőr lehet, hogy fogta a kormányt, viszont ez nem jelentené azt, hogy a baleset az Autopilot hibája miatt következett volna be. A sofőrnek saját biztonsága szempontjából kötelessége, hogy odafigyeljen az útra, és készen álljon arra, hogy közbeavatkozzon.
Mindezek mellett ez már a második hasonló baleset, szóval a Teslának komolyan oda kell figyelnie arra, hogy ez ne történhessen meg többet, attól függetlenül, hogy a sofőröket kell jobban kitanítani arról, hogy mit tud, és mit nem tud az Autopilot, vagy magát az Autopilot rendszert kell frissíteni.