A BMW Group a következő pár hónap során eléri azt a korábban kitűzött célt, miszerint 500 ezer plug-in elektromos autót (azaz plug-in hibrideket és teljesen elektromos modelleket) adjon el.

Most a frankfurti autókiállításon Oliver Zipse vezérigazgató egy új célt tűzött ki: 2021-ben szeretnék, ha ez a szám már az egymilliót is elérné.

Zipse megemlítette, hogy Németországban a BMW a legnépszerűbb plug-in autómárka, és a BMW Group norvégiai eladásainak háromnegyede már plug-in modell.

„2021 végére összesen egymillió elektrifikált autót szeretnénk az utakon tudni. Jelenleg is az elektro-mobilitás élvonalában vagyunk, semelyik másik autógyártó sem szállított nálunk több elektrifikált autót Németországban idén. Norvégiában pedig négy újonnan vásárolt BMW-ből három elektromos meghajtással rendelkezik.”

A BMW mindezt úgy szeretné elérni, hogy komolyan ráfrissít a teljes plug-in felhozatalára, és számos új és tisztán elektromos modellt is piacra dob. Összesen 25 elektrifikált modell lesz elérhető 2023-ra (aminek több,mint a fele teljesen elektromos lesz).

A BMW az alábbi előrejelzésekre alapozza stratégiáját:

  • 2030-ra Kínában az eladott új prémium autók 50%-a lesz tisztán elektromos
  • Európában és az Egyesült Államokban a teljesen elektromos járművek piaci részesedése (a prémium szegmensben) körülbelül a kínai eredmény fele lesz (azaz 25%)

 

A BMW szerint lehet, hogy ebben a stratégiában majd a hidrogén üzemanyagcellás járművek is szerepet fognak kapni. Többek közt ezért is mutatják be az új BMW i Hydrogen NEXT koncepciót, amely 2022 körül kerülhet majd tesztelésre.

FORRÁShttps://insideevs.com/news/370286/bmw-one-million-bev-phev-by-2021/
Előző cikkA Tesla az új Roadsterrel szeretne rekordot dönteni a Nürburgringen
Következő cikkA Renault K-ZE elektromos crossover olcsón lesz kapható Kínában