A Renault K-ZE prototípusa még tavaly érkezett meg. Akkor az egyetlen ismert specifikáció a hatótávolság volt, ami 250 km volt a NEDC szabvány szerint, azonban a NEDC-et ismerve, ez valójában inkább a 190 km-hez lesz közelebb.

Ez nem túl meggyőző mutató, de a lényeg már akkor is inkább az volt, hogy a kocsi megfizethető legyen, és ez tényleg így is lett.

A hivatalos bejelentés szerint Kínában a gyártási verzió mindössze kilencezer dollárnak megfelelő jüanba fog kerülni. Az autó három verzióban lesz elérhető, a kilencezre dolláros ár a középső változatra érvényes, a legfelsőbb kategória pedig majd tízezerbe fog kerülni (kb. 3 millió forint). Az autó először csak Kínában lesz elérhető, de idővel a globális piacra is megérkezik majd, Indiát is beleértve.

Az olcsó ár miatt azonban valahol kompromisszumokat is kellet kötni. A hatótávolság mellett a 33 kW-os elektromos motor sem világbajnok, és így 105 km/h-s végsebesség érhető el.

Elvileg egyenáramú gyorstöltésre is alkalmas lesz a K-ZE, de konkrét számokat egyelőre nem tettek közzé. Azonban egy 26,8 kWh-s akkucsomaghoz nem kell majd túl sok.

Kíváncsian várjuk, hogy mennyire lesznek tartósak ezek az autók, mert valljuk be, egy igazán „olcsó” modellről beszélünk. A kifejezetten gyenge akkumulátor olcsóbb kínai lítiumot használ, és ha jobban megnézzük az autó még kicsi is. Viszont mindezek ellenére az ár továbbra is egy komoly tényező. Jelenleg számos 10 ezer dollár alatti áron lévő benzines autó van a kínaihoz hasonló piacokon, és az ezeket a modelleket vásárló tulajdonosok máskülönben soha nem engedhetnék meg maguknak, hogy elektromosra váltsanak. Most legalább a lehetőségük meg lesz rá, meglátjuk, hogy élnek-e vele.

Előző cikkA BMW Group 2021-re egymillió teljesen elektromos és plug-in hibridet szeretne az utakon látni
Következő cikkA VW összkerék meghajtású verzióban is tervezi kiadni az ID.3-at