A VW még 2017-ben jött elő először az ID CROZZ elektromos crossover koncepcióval, ami a német autógyártó szerint az első MEB platformra épített elektromos járművük lesz, amit az Egyesült Államokba is elvisznek.
Az akkori bejelentés során az alábbi specifikációkat tették közzé a kocsihoz, amely egy „interaktív, sportos, zéró-emissziós, sokoldalú jármű, amelynek elektromos összkerék-meghajtása ugyanolyan meggyőzővé teszi az autót terepen és kedvezőtlen időjárási viszonyok között, mint a városi utakon”:
- egy elektromos motor az első, és még egy a hátsó tengelyen
- 225 kW-os rendszerteljesítmény
- 180 km/h-s végsebesség
- 500 km-es hatótávolság (a NEDC szabvány szerint) egy töltéssel
- a nagy teljesítményű, 83 kWh-os lítium-ion akkumulátort 30 perc alatt lehet gyorstöltővel (150 kW) 80%-ra feltolni
Az idei frankfurti autókiállításra a VW a kocsi gyártási, ám álcázott festésű verzióját hozta el. A Volkswagen szerint ez az autó lesz a következő hivatalos ID elektromos autó, és szándékosan úgy mutatták be, hogy nehéz legyen róla képet készíteni. Az eredeti ID CROZZ koncepció amúgy így nézett ki:
Mivel az ID.3 csak az európai piacon kapható, az új elektromos crossover valóban a Volkswagen első globálisan elérhető MEB platformon alapuló autója lesz. A VW tavaly azt is bejelentette, hogy az ID CROZZ és az ID BUZZ gyártása az Egyesült Államokban fog történni. Idén pedig arról olvashattunk, hogy a vállalat 800 millió dollárt fektetett be egy gyár építésébe a Tennessee állambeli Chattanooga-ban, ahol a két elektromos jármű építése fog zajlani.