A Fiat V2G tesztprojektet indít Olaszországban

Első körben 600-700 villanyautót érint a program.

0
30

A Fiat és az olaszországi magasfeszültségű hálózatot működtető Terna Group közösen bejelentette, hogy az elkövetkező hónapok során egy V2G, azaz a jármű és a villamosenergia-hálózat összekapcsolását lehetővé tevő tesztprogramot indítanak Torinóban.

A két fél egy egyetértési megállapodást írt alá különféle szolgáltatások és technológiák közös kipróbálását érintően, aminek része az okos töltés és a kétirányú V2G technológia is. A hivatalos sajtóközlemény szerint a projekt keretében egy innovatív technológiákat tesztelő e-mobilitás laboratórium épül, amellyel az elektromos autók teljesítményét és kapacitásait tudják vizsgálni az elektromos hálózatnak nyújtotta szolgáltatásokat érintően.  Megvalósíthatási tanulmányok is létre fognak jönni egy kísérleti bemutató elektromos autóflottához, amelyek a V2G infrastruktúrán keresztül a villamosenergia-hálózathoz lennének csatlakoztatva. Mindez a Fiat torinói ipari komplexumában fog megtörténni. A Reuters szerint ez a V2G próbaflotta mérete elérheti a 600-700 járművet is 2020/2021-re.

Amikor elektromos járműveket egy töltési infrastruktúrához csatlakoztatnak, hirtelen megnő a hálózatra mért energiaigény.  A töltés a V2G hálózaton keresztül történő okos kezelése lehetővé teszi az elektromos autók számára, hogy támogassák a villamosenergia-hálózat kezelését, olyan szolgáltatásokkal, amik a rendszer rugalmasságához járulnak hozzá, azaz energiát képesek visszatölteni a hálózatba. A villanyautók által szolgált kapacitás segíteni fog abban, hogy stabilizálni lehessen a hálózatot, és ugyanekkor az autó tulajdonjogáért fizetett összeg is visszamenőleg csökken, mivel számos gazdasági előnye lesz annak, ha az autó és a tulajdonos ezeket a szolgáltatásokat az energiahálózat számára elérhetővé teszi.

A Ternával létrejövő projektet még a Fiat további hasonló kezdeményezései fogják követni, melyek mind az elektromos mobilitás térnyerését szorgalmazzák. A Fiat nagy lehetőségeket lát a V2 technológiában, mellyel az autósok is jól járnak pénzügyileg, a villamos-energia hálózat pedig fenntarthatóbb és jobb teljesítményre lehet képes ennek köszönhetően.